Kathedraal van de Heilige Nikolaas, Rotterdam

Ontdek de verborgen schatten

Hoofdpartner

Kathedraal van de Heilige Nikolaas, Rotterdam

In het Museumpark in Rotterdam staat een bijzonder kerkje. Deze kruisvormige Grieks-orthodoxe kathedraal is aan de buitenkant eenvoudig, maar zodra je binnenstapt, waan je je in een prentenboek. De hele kerk is namelijk beschilderd met voorstellingen in schitterende kleuren. De afbeeldingen nemen je mee in het leven van Sint-Nikolaas en andere heiligen. De grootste verrassing is de prachtig versierde koepel. Vergeet dus niet omhoog te kijken!

Woensdag, vrijdag en zaterdag

12.00-17.00 uur

Gesloten op

Op 3, 4 en 8 mei is de kathedraal gesloten voor bezoek.

Kijkkaart

Ontdek de verborgen schatten

De hoogtepunten van de kathedraal hebben we voor je geselecteerd. Achter elk van deze hoogtepunten schuilt een bijzonder verhaal. Vraag bij je bezoek naar de kijkkaart die je meeneemt langs alle highlights.

Entree en kijkkaart gratis

De kijkkaart is verkrijgbaar in het Nederlands en Engels.

Routebeschrijving

Hoe kom je bij de kathedraal?

Met de auto

De kathedraal ligt aan de rand van het Museumpark, daar is ook een parkeergarage. Meer informatie vind je hier.

Met het OV

Vanaf Rotterdam Centraal is het ongeveer 20 minuten lopen. Vanaf het station vertrekt ook de metro D richting De Akkers. Uitstappen bij Leuvehaven. Vanaf hier is het nog circa 10 minuten lopen. Plan je reis via www.9292.nl.

Westzeedijk 333, 3015 AA Rotterdam